Hírek

Elérhetőségek

Tehergépjármű tárolás engedélyezése

Tájékoztató

A közúti közlekedés nyilvántartásáról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 9. §-a szerint a járműnyilvántartás – többek között - tartalmazza a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépkocsiból, vontatóból, pótkocsiból és autóbuszból legfeljebb 10-et üzemeltető üzembentartó székhelyének, telephelyének címét.
Az üzemeltető, üzembentartó olyan települési cím bejegyzését is kérheti, amelyet a külön jogszabály szerint, tárolási helyül a közlekedési hatóságnak bejelentett és a bejelentés megtörténtét a közlekedési hatóság igazolja, feltéve, hogy az a járművek tényleges tárolási helyéül szolgál.
Azt a tényt, hogy a települési cím szerinti ingatlan alkalmas a járművek tárolására, a települési önkormányzat jegyzője igazolja.
A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011.(XII.28.) Kormányrendelet szerint, a járművek forgalomba helyezésére, a már nyilvántartásba vett járművekkel kapcsolatos változás bejegyzésére irányuló eljárások során jegyzői igazolás nélkül az eljárás nem folytatható le, a járműnyilvántartásba bejegyzés nem tehető meg.
A tárolás helye szerinti jegyző kérelemre hatósági bizonyítványt állíthat ki arról, hogy a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművét az üzembentartó nem közterületen tárolja.
A hatósági bizonyítvány kiállításának folyamata:
1. Kitöltött kérelem és az okmányok bemutatása/csatolása.
2. A jegyző nevében eljáró ügyintéző minden esetben helyszíni szemlét tart a hatósági bizonyítvány kiállítása előtt.
3. Hatósági bizonyítvány kiadása.
A hatósági bizonyítvány alkalmas a Nemzeti Közlekedési Hatóság előtti eljárásban annak igazolására, hogy az üzembentartó (kérelmező) járművét (járműveit) hol tárolja.
Amennyiben a kérelmező a szolgáltatási tevékenységhez 10 járműnél többet használ, járműveit telephelyen köteles tárolni.
A telepengedélyt a telep fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjétől kell kérni.
A kérelemhez csatolni/bemutatni szükséges:
- vállalkozói igazolvány
- bérleti szerződés
- kérelmező személyazonosító igazolványa
- forgalmi engedélyek
- a tárolás helyéül szolgáló ingatlan tulajdoni lapja
- a tárolás helyéül szolgáló ingatlan térképmásolata
- a kérelem 3.000.- illetékkötelezettség megfizetését jelenti, illetékbélyeg formájában.
A jegyző a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül adja ki a hatósági igazolványt.
A hatósági bizonyítvány tartalmát – ellenkező bizonyításig – mindenki köteles elfogadni.
A hatósági bizonyítvány kiadását a jegyző megtagadja, ha kiadása jogszabályba ütközik, vagy az ügyfél valótlan, vagy olyan adat, tény, állapot igazolását kéri, melyre vonatkozóan a hatósági adattal nem rendelkezik.
Hivatal elérhetőségei:
Az ügyet intéző iroda: Méhkeréki Polgármesteri Hivatal Adó Iroda
Ügyfélfogadás helye: Méhkeréki Polgármesteri Hivatal – Méhkerék, Kossuth utca 80.
Ügyintéző: Berényiné Petrusán Ágnes
telefon: 36/277-760; e-mail cím: jegyzo@mehkerek.hu; mehkerek@mehkerek.hu
Hivatali kapu használata során
Hivatal teljes neve: Méhkeréki Polgármesteri Hivatal Rövidített neve: MEHKOH
KRID azonosítója: 156204791

Csatolmány(ok):