A Méhkeréki Polgármesteri Hivatalnál a panaszok és közérdekű bejelentések az alább ismertetettek szerint kerülnek elintézésre.
A közérdekű bejelentésekkel, panaszokkal kapcsolatos eljárást a 2023. évi XXV. Törvény szabályozza. A törvény fogalom meghatározása szerint:
-
panasz: olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
-
közérdekű bejelentés: olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot tartalmazhat.
Hol és hogyan tehető közérdekű bejelentés, panasz?
Panasszal és közérdekű bejelentéssel – a mellékelt űrlap kitöltésével – bárki fordulhat a Méhkeréki Polgármesteri Hivatalhoz az alábbi elérhetőségek bármelyikén:
a) levelezési cím: Méhkeréki Polgármesteri Hivatal; 5726 Méhkerék, Kossuth utca 80.
b) e-mail: mehkerek@mehkerek.hu
c) telefonszám: +36 66 277-760
A bejelentés szóban is megtehető, ebben az esetben a közérdekű bejelentést az eljáró ügyintéző a mellékelt jegyzőkönyvbe foglalja és a bejelentő számára másodpéldányban átadja. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) bejelentő nevét, elérhetőségét (lakcím, telefonszám, e-mail cím);
b) a panasz, közérdekű bejelentés előterjesztőjének helyét, idejét;
c) a panasz, közérdekű bejelentés rövid összefoglalását;
d) ha van, a kapcsolódó folyamatban lévő ügy iktatószámát;
e) a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét, illetve mellékleteként azok eredeti példányát, vagy az eredetiről készült hiteles másolatát;
f) bejelentő aláírását.
Telefonon történő közérdekű bejelentés vagy panasz esetén a bejelentőt tájékoztatni kell, hogy a hívásáról és a beszélgetésről feljegyzés készül, amelynek elkészítéséről a hívást fogadó ügyintéző köteles gondoskodni.
Az azonosíthatatlan személy által tett panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát a Méhkeréki Polgármesteri Hivatal mellőzi.
Az ügyintézésnek nincs illetéke, illetve szolgáltatási díja.
A panaszt és a közérdekű bejelentést – ha a törvény eltérően nem rendelkezik – a Méhkeréki Polgármesteri Hivatalhoz történő beérkezéstől számított 30 napon belül kell elbírálni.